Kandydaci do małżeństwa zgłaszają się do kancelarii parafialnej celem załatwienia formalności związanych z planowanym małżeństwem na 3 miesiące przed datą ślubu.
Jakie należy spełnić warunki i jakie dostarczyć dokumenty?
- Świadectwo Chrztu Świętego (nie starsze: niż trzy miesiące od daty wystawienia). Świadectwo Chrztu zawiera informację o stanie wolnym oraz potwierdza fakt przyjęcia sakramentu bierzmowania.
- Świadectwo z katechezy z zakresu ukończenia szkoły średniej.*
- Należy wysłuchać nauk przedślubnych, wszystkich czterech tematów.
- Odbyć trzy spotkania w Poradni Życia Rodzinnego *
- Uczestniczyć w Dniu Skupienia dla narzeczonych
- Dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego celem zawarcia małżeństwa konkordatowego.
- Jeżeli kandydaci zawarli już małżeństwo w USC, wtedy okazują stosowny dokument.
- Wdowcy lub wdowy dodatkowo dostarczają świadectwo śmierci małżonka.
Małżeństwo zawierane jest w czasie Mszy św. lub poza nią. Termin ustala się z księdzem w kancelarii parafialnej. Jeśli małżeństwo zawierane jest poza Mszą św., wtedy wypada, aby młodzi małżonkowie zamówili Mszę św. w swojej intencji w innym terminie.
* Nie dotyczy małżonków w podeszłym wieku.